ERA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tunnel Quoten en Dubbel Posten

3 posters

Go down

Tunnel Quoten en Dubbel Posten Empty Tunnel Quoten en Dubbel Posten

Post  Vackyrie Fri May 28, 2010 11:55 pm

Hey guys,

Zoals ik beloofd hebt ga ik in detail uitleggen waarom Tunnelquoten en dubbelposten dodenlijk is voor het forum.
De meesten van jullie hebben gisteren gemerkt dat het forum kappot was gegaan en voor de meesten heb ik het ook toen in detail uitgelegd.
De ERA forum is een van de miljoenen gratis forums die op een server zit gehost door de makers van de site waar ik het forum begonnen ben.
Nou is het zo dat als je tunnel quote dat de server elke post in die quote moet vinden en moet rangschikken op volgorde en als de quote te lang word is dit heel zwaar voor de server om te doen, normaal gesproken zit een forum op een server en daardoor word de server niet belast door teveel tunnel quotes maar als je al die miljoenen gratis forums op een server gooit en er teveel word gequote overbelast je de server en sterft het.
Dit geld ook voor dubbelposten, een forum is gemaakt om elke keer een andere gebruiker te hebben die in een topic post maar als dezelfde gebruiker meerdere malen post achter elkaar denkt het forum van: "hey dat klopt niet" en controleert de post nog eens om te zien of dit klopt (dit doet ie doormiddel van de source van de post "het IP-adress" vaker te controlleren)
Als dit tevaak gedaan word, word de server overbelast en sterft het zoals jullie gisteren mee hebben gemaakt.
Voor hetzelfde geld kan de eigenaar van die server (de makers van alles) even kijken welke forum het meest overbelast is met tunnelquotes en dubbelposts en deze gewoon verwijderen.
Als dit gebeurt kan ik er niets tegen doen ookal ben ik de Admin van deze forum.

Ik hoop dat jullie het nu inmiddels begrijpen en alstublieft een beetje dimmen met dubbelposten/tunnelquoten
Vackyrie
Vackyrie
Admin

Posts : 507
Join date : 2010-03-24
Age : 33
Location : Raiding your fridge

https://eraftw.darkbb.com/

Back to top Go down

Tunnel Quoten en Dubbel Posten Empty Re: Tunnel Quoten en Dubbel Posten

Post  Delina Sat May 29, 2010 12:31 am

oke ik zal me gedragen ^^ van af nu :3
Delina
Delina
Admin

Posts : 625
Join date : 2010-03-25
Age : 32

Back to top Go down

Tunnel Quoten en Dubbel Posten Empty Re: Tunnel Quoten en Dubbel Posten

Post  Thiefking-Yara Sun May 30, 2010 6:35 pm

Same here...

-Voelt zich guilty...-
Thiefking-Yara
Thiefking-Yara

Posts : 655
Join date : 2010-03-25
Age : 30
Location : Not next to you...

http://neko-yara.deviantart.com

Back to top Go down

Tunnel Quoten en Dubbel Posten Empty Re: Tunnel Quoten en Dubbel Posten

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum